Олена Зеленська: Під час оборони країни відповідальні бізнеси – це ті, що забезпечують не тільки послуги і товари, а й стійкість
Перша леді України Олена Зеленська взяла участь у зустрічі спільноти «Бізнес без бар’єрів», об’єднаної навколо її ініціативи «Без бар’єрів».
До спільноти входять компанії, які поділяють і впроваджують цінності рівних можливостей для своїх колективів і клієнтів.
Захід відбувся за участю міністерки у справах ветеранів Наталії Калмикової та голови Національного банку Андрія Пишного.
Головний фокус – проєкти, реалізовані всередині компаній та разом з учасниками спільноти, навчання команд і комунікації. Саме ці напрями були визначені як пріоритетні під час стратегічної сесії спільноти «Бізнес без бар’єрів» на початку року.
«Є така фраза: «краща версія нас». Безбар’єрність – це краща версія нашого спільного сьогодення. Та версія, де всі ми, незалежно від віку, статі, стану здоров’я, навіть ворожих атак, маємо якісне й гідне життя. А під час оборони країни відповідальні бізнеси – це ті, що забезпечують не тільки послуги і товари, а й стійкість», – зазначила Олена Зеленська.
Кожна компанія спільноти має свій проєкт із розвитку безбар’єрності. Наприклад, «Нова пошта», цьогоріч відкрила перше безбар’єрне відділення: із входом без порогів, тактильними кахлями по всій площі, мнемосхемою, звуковим маяком на дверях, адаптованими меблями й цифровим помічником.
Укрзалізниця цьогоріч почала реконструкцію вокзалів у Києві та Львові, модернізувала 50 вагонів, додала сервіс онлайн-замовлення вокзального помічника та оголошення жестовою мовою у швидкісних поїздах і на вокзалах.
«Фокстрот» упродовж року масштабував сервіс з обслуговування жестовою мовою (до 30 магазинів мережі), коли комунікації з покупцями відбуваються із залученням онлайн-перекладача жестової мови.
Практично всі компанії спільноти реалізують проєкти, спрямовані на підтримку процесу реінтеграції ветеранів і ветеранок. Зокрема це ДТЕК, McDonald’s в Україні, SoftServe, «Сільпо», ПУМБ.
Серед реалізованого – проєкт зі встановлення мобільних реабілітаційних модулів, який підтримали Visa, Ощадбанк та ПриватБанк. Це безбар’єрні простори, де надається повний спектр послуг для фізичного та психологічного відновлення.
Укрзалізниця разом із Mastercard адаптувала свій застосунок для людей із порушеннями зору: з усіма елементами інтерфейсу тепер можна взаємодіяти за допомогою голосового керування.
Усі компанії спільноти «Бізнес без бар’єрів» цього року проводили навчання для працівників щодо коректної комунікації та взаємодії: Укрзалізниця – курс із безбарʼєрної грамотності (охоплено 20 тис. працівників), McDonald’s в Україні – взаємодія з людьми з досвідом війни (понад 5,5 тис. працівників), ОККО – безбар’єрні комунікації та емоційна підтримка (3,7 тис. працівників), «Фокстрот» – основи безбар’єрності (2,5 тис. працівників), ПУМБ – коректна комунікація під час обслуговування людей з інвалідністю (2 тис. працівників), SOCAR (2 тис. працівників).
Також, зокрема, EPAM проводить навчання з цифрової доступності для студентів та майбутніх IT-фахівців.
Starlight Media та 1+1, комунікуючи тему безбар’єрності, використовують інтегрований підхід у всіх медіапродуктах. У ПриватБанку про безбар’єрність говорить Кардмен: маскот під час кожної транзакції в мобільному застосунку нагадує про необхідність дбати про себе та інших, розповідає про правила коректного вживання термінів. А ПУМБ – через фотопроєкт із Костянтином Ліберовим «Незламні історії ветеранів».
«У кожному вашому проєкті, які сьогодні тут представлені, важливі не просто цифри, хоч і вони справляють враження, а конкретні людські долі, які змінилися на краще», – наголосила перша леді.
Під час заходу вона розповіла про оновлення «Довідника безбар’єрності» – гіда з коректної комунікації та взаємодії, створеного за її ініціативою. «Довідник безбар’єрності» можна переглянути за посиланням.
На зустрічі учасники спільноти отримали відзнаку «Бізнес без бар’єрів».
«Ваш досвід і ваші проєкти теж можуть стати для інших корисним посібником. Я вірю, що безбар’єрність не створюється за офіційними розпорядженнями. Людяність можуть зробити новою цінністю лише ті, хто сам людяний», – резюмувала Олена Зеленська.
За підсумками зустрічі декларацію про втілення принципів безбар’єрності підписали медіасервіс MEGOGO, IT-компанія ЛУН, агропромислова компанія Kernel.