З 1 листопада змінюється порядок оформлення відстрочки від мобілізації

Уряд ухвалив зміни до постанови №560, які докорінно оновлюють систему подання документів на відстрочку від мобілізації. Головна мета нововведень — зробити процес простішим, зручнішим і прозорішим для громадян.
Починаючи з 1 листопада 2025 року, подати документи на відстрочку можна буде через Центри надання адміністративних послуг (ЦНАПи) або за допомогою мобільного застосунку “Резерв+”.
При цьому Територіальні центри комплектування (ТЦК) більше не прийматимуть заяви на відстрочку.
Основні правила подання заяви
-
Заяву потрібно подавати особисто. Представники — навіть родичі чи юристи — зробити це замість військовозобов’язаного не можуть.
-
У заявника обов’язково має бути зареєстрована електронна пошта.
-
Якщо ви вже подавали заяву (наприклад, через “Резерв+”), повторно звертатися через ЦНАП не потрібно. Попередня заява залишається в розгляді — слід дочекатися результату.
Як працюватиме система
ЦНАПи лише прийматимуть документи і передаватимуть їх до ТЦК в електронній формі.
Рішення щодо надання відстрочки, як і раніше, ухвалює ТЦК.
Орієнтовний термін розгляду заяви — до 7 робочих днів.
У разі позитивного рішення інформацію можна буде перевірити в додатку “Резерв+” або дізнатися безпосередньо в ЦНАПі.
Якщо відстрочку не надано — заявник отримає повідомлення на електронну пошту та в ЦНАП.
Важливо!
Особи, які не стоять на обліку в ТЦК або не оновили свої дані, не зможуть подати заяву через ЦНАП.
Новий порядок має на меті зробити процес подання документів більш зручним, електронізованим і зрозумілим для кожного військовозобов’язаного громадянина.
Презентація "Відстрочки в ЦНАП"